حسگر حرکت تکنولوژی پیشرفته دوربین های مداربسته

حسگر حرکتی دوربین حفاظتی امنیتی

راهنما 09100049363

موشن دیتکشن یا حسگر حرکت در بسیاری از کارها و مشاغل امنیتی مثل حفاظت از صندوق بانک که مرتب در رفت و آمد نیست و پارکینگ هایی که ممکن است ساعت ها هیچ ماشین و شخصی در آن حرکت نکند ، موزه هایی که از یک اثر مهم در محل ویژه ای حفاظت می شود ، انبارهای مهمی که حفاطت می شوند یا مناطق خاص حفاطت شده که نیاز به ضبط 24 ساعته است و همیشه در آن رفت و آمد نیست استفاده می شود .

 

رفع مشکلات کاربران ناظر دوربین های مدار بسته  :

یکی از مشکلاتی که این دسته  از کارها برای ضبط فیلم توسط دوربین های مداربسته دارند اشغال حجم زیاد فیلم های بی اهمیتی است که هارد را پر می کنند و هیچ تغییری در فیلم ایجاد نمی شود . مثلا در ضبط شبانه روزی در بعضی مکان ها مثل دوربین مدار بسته محافظ صندوق بانک ساعت ها هیچ عاملی تغییر نمی کند و ممکن است هر از گاهی شخصی در محل وارد شود که وقتی تعداد دوربین ها زیاد می شود با ضبط شبانه روزی حجم زیادی از فضای هارد را اشغال می کند که این مساله موجب نارضایتی مشتریان میشد .

همینطور برای مرور فیلم دچار درد سر های زیاد به همراه صرف زمان زیادی بود تا سازندگان سیستم های نظارتی  دوربین مدار بسته به فکر راه حلی جدید افتادند که یکی از این راهکار های سیتم تشخیص حرکت در دوربین های مدار بسته بود که این مساله را برطرف کرد و به مرور برای مکان های مختلف طرفدار زیادی پیدا کرد ، برای آشنایی با هوش مصنوعی در دروبینهای امنیتی ، طراحی پلان و نصب دوربینهای مداربسته بسادگی در منوهای سایت بازبینی نمایید .

 

عملکرد سیستم تشخیص حرکت چگونه است ؟

سیستم تشخیص حرکت دوربین های مدار بسته از الگوریتم خاصی تبعیت می کنند به این صورت که سیستم های هوشمند دوربین مدار بسته فضای قابل دید و میدان دید خود را اسکن می کنند و حسگر ها تعداد پیکسل های تصویر را  از طریق دوربین های هوشمند در هر لحظه  می شمارد در صورتی که کسی یا چیزی به تصویر اضافه یا کم شود تعداد پیکسل های تصویر تغییر می کند که به محض  تغییر به منزله حرکت فیلم را توسط دستگاه  NVRضبط و به مرکز کنترل خبر می دهد .

 

چگونگی برطرف شدن مشکلات دوربین های مداربسته :

سیستم حسگر حرکت با ضبط فیلم ، دسترسی آسان به تغییرات ، حذف حجم اضافی اشغال شده هارد و تسریع در عملکرد ناظر به رفع مشکلات دوربین های مدار بسته در این قبیل کاربردها کمک می کند . قابلیت دیگری که از تکنولوژی حسگر حرکت می توان استفاده کرد این است که برای دوربی آلارمی تعریف کنیم که در صورت حرکت با روشن شدن چراغ یا آژیر ناظر را مطلع کند . این سیستم می تواند با توجه به نیاز مشتری توسط تکنیسین های نصب سیستم طراحی و تنطیم شود .