تشخیص چهره با هوش مصنوعی در دوربین مدار بسته

تشخیص چهره دوربین مداربسته هوش مصنوعی

راهنما 09100049363

از آنجا که علم روز به روز پیشرفت می کند انسان ها بیشتر به نیازهایشان پی می برند و به دنبال ابزارهایی پیشرفته تر هستند . از این رو دوربین ها ی مدار بسته از وقتی وارد بازار شد و مورد استفاده افراد مختلف قرار گرفت ، نیاز امنیتی را برطرف کرد . مردم جای خالی بسیاری از امکانات را احساس کردند و نیاز آنها به امکانات بیشتر افزایش یافت این عاملی بود تا متخصصان و مهندسان دوربین مدار بسته به فکر طراحی های به روز تر باشند .

از جمله مشکلات دوربین های مدار بسته ظرفیت کم ضبط ویدئو یا تشخیص چهره بود که رفع مشکل ظرفیت کم ضبط تصاویر را در مقالات ما بخوانید و اما تشخیص چهره که در ادامه شرح می دهم . برای استعلام قیمت روز انواع دوربین های مداربسته از جمله برند های گوناگون دوربین تشخیص هوشمند چهره ، میتوانید با شماره تلفن ما تماس بگیرید .

 

رفع نارسایی دوربین های هوشمند با Deep learning

دوربین های مدار بسته با این که مدت بسیاری در بازارهای ما است اما نارسایی هایی از جمله تجزیه و تحلیل داده ها ، دقت پایین الگوریتم و تاثیر گذار بودن میزان نور ، زاویه دید ، مکان نصب دوربین در قابلیت تشخیص چهره بوده که کارهای پردازشی و محاسباتی مربوط به دقت الگوریتم است که پیش از رونمایی deep learn تصاویر به وضوح قابل درک نبود و از بین می رفت .

اما شرکتی به نام هایک ویژن با پی گیری های بسیار توانست این مشکلات را برطرف کند و با افزایش دقت در الگوریتم ها حساسیت به نور ، موقعیت دوربین و زاویه دید را از بین ببرد . تشخیص هویت چهره دوربین های مدار بسته که یک فرایند پیچیده ای است در دو فرایند برطرف کرده .

  1. سوژه ها را ارزیابی کرده و اطلاعات لازم از آن را بدست می آورد
  2. اطلاعات بدست آمده را دسته بندی می کند
 

کابرد تشخیص چهره دوربین مدار بسته :

ممکن است برایتان پیش آمده است که از طرف راهنمایی رانندگی عکس شما در حال رانندگی برایتان ارسال شده باشد . دوربین ها یا دستگاه هایی که برای اعلام حظور در محل کار دارای دوربین تشخیص شکل چهره می باشد . یا دوربین های مدار بسته دیگر در مکانهای مختلف که نیاز به امنیت بیشتر دارند مانند طلا فروشی ها ، برخی فروشگاه ها و عابر بانک و بانک ، تشیص عابر پیاده ، آرم تجاری وسایل نقلیه ، ویژگی های غیر طبیعی صورت ، ویژگی های بدن انسان ، تشخیص وسایل نقلیه مانند ماشین از موتور و دوچرخه ، تجزیه تحلیل رفتاری جمعیت ، ردیابی چند هدف و ... در کسب و کار های مختلف و بسیاری از ماموریت های پلیس از دوربین تشخیص چهره استفاده می شود . این ویژگی دوربین های مدار بسته امنیت را چند برابر و به سرعت رسیدگی در بروز مشکل کمک شایانی کرده است .