تضمین امنیت دوربین مداربسته اینترنتی بدور از افراد سودجو

امنیت اینترت دوربین مداربسته محافظتی

راهنما 09100049363

یکی از نگرانی های مدیران مجموعه های بزرگ لو رفتن اطلاعات دوربین های مدار بسته است . در حال حاضر مسئله انتقال اطلاعات بر بستر اینترنت و استفاده در هر کجای دنیا توسط مدیر مجموعه ، تبلیغات بسیار زیادی برایش انجام می شود . چرا که از امکانات بسیار پرکاربرد برای همه مجموعه های کوچک تا بزرگ به حساب می آید . شما ممکن است به عنوان مدیر و صاحب یک مجموعه میخواهید در زمان های مسافرت یا هر نوع غیبتی مجموعه خود را نگاه کنید ، استفاده از تجهیزات بدون سیم ، وایرلس و حتی اینترنت آی پی .

حال اگر کسی که آن را نصب می کند و یا دستگاه ضبط را به شما می فروشد ، از طریقی دسترسی به تصاویر دستگاه شما داشته باشد ، چه می شود ؟ ساده ترین کار این است که می داند چه زمانی به محل کار یا منزل شما دستبرد بزند . یا اینکه چه زمانی گاوصندوق قفل نشده است و سایر مسائل . این نکات هنوز در ایران مشکل ساز نشده است اما احتمالا در آینده ای نزدیک یکی از مشکلات جدی یاد می شود .

 

برای جلوگیری از اتفاقات جاسوسانه چه باید کرد ؟

مهندسین این مجموعه پس از سالها انجام فرایند های نصب و امنیت دوربین مداربسته توانسته اند راهکاری صحیح برای حفاظت از اطلاعات دوربین های مجموعه بیابند و برای مشتریان خود اجرایی کنند . یکی از نکاتی که قبل از ارائه راهکار باید برایتان شفاف سازی کنم این است که ما دو نوع دستگاه برای انتقال اطلاعات بر بستر اینترنت داریم ، اولین گزینه دستگاه دی وی آر DVR و دومین گزینه دستگاه ان وی آر NVR است .

لذا شما بدانید که تفاوت دستگاه ان وی آر و دی وی آر بر این است که NVR بر پایه آی پی IP استاتیک یا ثابت فعالیت می نماید ولی دی وی آر برپایه آی پی داینامیک ، هر کدام این دستگاه ها از فواید خاص خود بهره میبرند . برای مجموعه های بزرگ با تعداد دوربین بالا تر از 10 عدد بهتر است از سیستم ان وی آر بر پایه آی پی ثابت استفاده شود و برای مجموعه های کوچک از دستگاه دی وی آر بر پایه سیستم با آی پی متغیر یا داینامیک بهره ببرند .

اما راهکار اینجاست که شما برای مراکز بزرگ که از دستگاه NVR استفاده می کنید حتما باید مهندس شبکه را استخدام کنید تا به صورت هفتگی یا روزانه به حفاظت از امنیت شبکه اینترنت دوربین هایتان بپردازد . اطمینان از صحت اطلاعاتی این فرد توسط حساسیت شما در انتخاب این مسئول می باشد . اما برای دوربین های کم دیگر نیاز به نگرانی نیست چرا که امکان هک شدن توسط شخص سوم به دلیل نبود آی پی ثابت وجود ندارد .

 

کارشناسان ما پس از عقد قرارداد فقط از طریق موبایل و کامپیوتر شما به این دستگاه بواسطه اینترنت وصل شده و رمز ورود را برعهده خود شما می گذارند تا انتخاب کنید و آموزش میدهند که بتوانید هر هفته آن را به راحتی تغییر دهید . سپس از منوی دستگاه به شما آموزش میدهند که بتوانید شماره سریال سیستم های متصل به دستگاه را ببینید و حتی گزارش شبانه روزی اتصال را بررسی کنید .

لذا شما دیگر متوجه میشوید که شخصی توانسته است به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند یا خیر . مهمترین نکته این است که خودتان در حفظ رمز ورود به سیستم  و امنیت دوربین مداربسته کوشا باشید و حتی به نزدیکترین و مورد اطمینان ترین افراد هم این اطلاعات را ندهید . رمز و امنیت دوربین مداربسته در بستر اینترنت از رمز گاوصندوق شما بسیار بسیار مهم تر است .