تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ با دوربین دیجیتال

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ با دیجیتال

راهنما 09100049363

این روزها دوربین های مداربسته را در شغل های مختلف و کاربردخای مختلف می بینید و دوربین های مداربسته زندگی را راحت تر ، امنیت را بیشتر و در کارها سرعت بخشیده است و عامل رشد بسیاری از کسب و کارها و رضایت مردم در شرایط مختلف بوده که در حال حاظر دوربین های مداربسته به یکی از ضروریت های کار و زندگی تبدیل شده . .

دوربین های مدار بسته از نظر سیگنال به سه دسته تقسیم می شود دوربین های آنالوگ ، دوربین های دیجیتال یا  IP ، دوربین های دو منظوره که در این مقاله تفاوت دوربین آنالوگ و با دوربین های دیجیتال را می گویم تا بتوانید متناسب با کارتان دوربین مدار بسته را انتخاب کنید تا در هزینه ها کاهش یابید . برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن راهنما تماس بگیرید .

 

مهم ترین نکات درباره ی دوربین آنالوگ :

دوربین های آنالوگ ارزان تر ولی از کیفیت کمتری به نسبت دیجیتال برخوردارند . اگر بخواهیم خیلی ساده تفاوت دوربین های دیجیتال و آنالوگ را برایتان بگویم مثالهایی در این خصوص می آورم . درصورتی که فرصت ندارید که این مقاله کاربردی را به صورت کامل مطالعه نمایید ، کافیست با شماره تلفن راهنمای سایت ارتباط بگیرید تا سریعا شما را راهنمایی نمایند .

دوربین آنالوگ نمونه ای از آنتن های تلوزیون خانه ، از چندتا سیم و اهن بود که وقتی به تلوزیون وصل می کردیم با باد یا رد شدن کامیون تصویر برفکی و صدای آن خش دار میشد یا نوار کاست وقتی صدا را ضبط می کردید به مرور کیفیت ان کاهش پیدا می کرد . دوربین های دیجیتالی نیز همینگونه هستند و با نویز الکترومغناطیسی و نوسانات در برق اشکالاتی در تصاویر و صدا ایجاد می کند . این نوع دوربین ها نویز پذیر بوده و و اطلاعات را بدون تفکیک صدا و تصویر به نمایش می گذارد ، همینطور اطلاعاتی که ذخیره می کند حجم بالایی دارند .

نوع سیم کشی و کابل تاثیر بسیاری در نویز و کیفیت دوربین های آنالوگ دارد که خود عامل بالارفتن هزینه ها بوده و نصب و سیم کشی صحیح با نویز کمتر نیازمند تجربه ی بالایی است . اگر قرار بر بی سیم بودن این ارتباط باشد کیفیت بسیار پایین و امکان ذخیره نشدن اطلاعات وجود دارد ، این نوع باید اطلاعات آنالوگ از طریق دستگاهی دیگر به دیجیتال تبدیل شود . اگر بخواهید اطلاعات را ضبط کنید نیاز به دستگاه dvr دارید که امکان کنترل و ارتباز دیجیتال با شبکه را برای شما فراهم کند .

در این نکته را بگویم که قیمت دوربین آنالوگ ارزان می باشد اما فقط در پروژه هایی که به یک یا دو دوربین در فاصله کم نیاز است . این نوع دوربین ها تنوع بالایی دارند و به نسب دوربین های دیجایتال راحت تر نصب می شوند و فقط در همان محل از طریق دستگاه dvr قابل کنترل هستند . این مجموعه پس از سالها تجربه های کوچک تا بزرگ در اقسا نقاط ایران و حومه ، توانسته است تیم پشتیبانی و راهنمایی تلفنی با برخورد خوش را برای شما به ارمغان بیاورد .

 

دوربین های دیجیتال یا ip را بیشتر بشناسید :

در این نوع هر دوربین مانند یک شبکه متصل به مرکز کنترل عمل می کند . دوربین های دیجیتال بر خلاف دوربین های آنالوگ بسیار با کیفیت و امکان تغییر و انعطاف در تعداد دوربین ها بیشتر است . مانند ساعت های دیجیتال که با یک نگاه ساعت ، دقیقه و ثانیه را می بینید اما در ساعت های عقربه ای کمر می توانید حدس بزنید ساعت در چند دقیقه و چند ثانیه است .

همانطور که متوجه شدید دوربین های دیجیتال دقت بیشتری دارند و در پروژه های مهم تر و با تعداد دوربین های بیشتر استفاده می شود . دوربین دیجیتال با تفکیک بالابی از صدا و وضوح تصویر بیشترمی باشد و تحت تاثیر شرایط و نویز قرار نمی گیرد ، اطلاعات امن هستند و مانند دوربین های آنالوگ اطلاعات پاک نمی شود . اطلاعات در دوربین های دیجیتال علاوه بر واضح بودنش با حجم کمتری ذخیره می شود که این مساله خود دلیل صرف اقتصادی اش می باشد .

دوربین های دیجیتال امکان ارتقا دارند و هر زمان که بخواهید می توانید به تعداد دوربین ها اضافه کنید بدون انکه در تصویر اشکالی ایجاد کند . این نوع دوربین ها کمتر اسیب می بینند و برای پیاه سازی بر روی کامپیوتر راحت تر است و برای ضبط اطلاعات نیاز به دستگاه دیگری ندارد و اطلاعات را مستقیما از آنالوگ به دیجیتال تبدیل می کند ، سایر تجهیزات را نیز از ما بخواهید  درب اتوماتیک تاشو ، سیستم ضبط دیجیتال ..

دوربین ها از طریق شبکه اینترنت به هم مرتبط می شوند و می توان آنها از طریق اینترنت کنترل کرد . به این صورت که محل کار خود را از طریق دوربین دیجیتال در خانه ی خودتان یا در خیابان ها از طریق گوشی کنترل کنید . برای استعلام قیمت میتوانید به شماره تلفن راهنما زنگ زده و از بروزترین موجودی ها اطلاع پیدا کنید . شما محصولات مورد نظرتان را ظرف کمتر از ۳ ساعت در تهران و ۴۸ ساعت در شهرستان تحویل میگیرید .