اصول طراحی نقشه یا پلان دوربین های مداربسته چگونه است ؟

طراحی پلان دوربین مداربسته حفاظتی امنیتی

راهنما 09100049363

معمولا زمانی که شما سفارش اجرای دوربین های مداربسته برای امکان مد نظرتان را به متخصص میدهید ، او ابتدا به طراحی سیستم نظارتی و حفاظتی شما می اندیشد . زیرا در صورتی که از قبل طرح و برنامه ریزی وجود نداشته باشد و فقط به فکر خرید تجهیزات و نصب باشیم ، هم آمار دقیقی از لوازم مورد نیاز برای محوطه شما نداریم ، هم با مشکلات متعددی روبرو می شوید .

لذا ما طراحی نقشه را در این سیستم با شما گام به گام آموزش میدهیم تا در صورتی که یک مجری حرفه ای برای انجام فرایند های کاری شما حضور پیدا نمود ، از فرایند های کاری او سر در بیاورید . بسیاری از هموطنان به دلیل اعتماد بی نظارت به برخی سودجویان ، ضررهایی کلان از جمله لو رفتن تصاویر تحت وب ، استفاده از برند های بی اصالت و تجهیزات بی کیفیت که هر یک موجب اتفاقات ناگوار میتواند باشد ، پس به هر شخص و برندی اعتماد نکنید .

 

طراحی نقشه دوربین سیستم مداربسته چه مزایایی دارد ؟

  • بررسی راهکار های ارتباطی از طریق کابل یا وایرلس و جلوگیری از تغییرات تاسیساتی
  • راهکار گزینی جهت عیب یابی ساده ی کابل ها یا هر قسمت از تجهیزات در طول زمان
  • امکان گسترش و توسعه سیستم امنیتی ، حفاظتی در طول زمان های آتی با وجود پلان اجرا شده
  • میسر شدن محاسبات دقیق مهندسی جهت مقدار نیاز به پهنای باند در سیستم شبکه
  • محاسبه دقیق و دریافت آمار از تعداد و نوع دوربین ها و متراژ کابل ها
  • بررسی همپوشانی دوربین های مداربسته و نظارت بر تمامی نقاط کور محیط قبل از اجرای پروژه
  • امکان ارائه پیش فاکتور دقیق و محاسبه هزینه ها و قیمت تمام شده پروژه
 

حال که با مزایای نقشه و پلان دوربین های مداربسته آشنا شدیم بهتر است بدانیم که هر نقشه ای ممکن است به صورت حرفه ای و مهندسی شده ارائه نشود پس باید به اصول تئوری نقشه کشی دوربین مدار بسته نیز آگاهی کامل داشته باشیم . مهمترین نکته این است که اگر شخص سودجو میخواست به یکی از دوربین ها حمله کند و طوری از پشت دوربین که داخل تصویر نباشد به آن آسیب برساند ، دوربین دیگر او را ببیند .

به این مهم همپوشانی دوربین ها گفته می شود . معمولا در تمامی راهرو ها و اتاق ها در صورتی که از زیر یا پشت دوربین امکان صدمه زدن به دوربین باشد ، حتما یک دوربین دیگری در کنچ دیگر اتاق یا راهرو که روبروی آن دوربین باشد گذاشته می شود . حالا دیگر هر کس بخواهد هر یک از دوربین ها را از مدار خارج کند تصویرش داخل دوربین ضبط میشود .

معمولا برای همپوشانی دوربین ها ، در صورت امکان ضربدری جایگذاری می گردد . یعنی اگر راهرویی دو دیواره دارد یکی در کنج ترین قسمت سمت چپ جنوبی نصب شده و دیگری در کنج ترین قسمت راست شمالی نصب می گردد . اما در صورتی که همانند سالن مترو یک طرف دیوار وجود دارد و به دلیل حرکت قطار امکان نصب دوربین به صورت ضربدری وجود ندارد ، جفت دوربین ها را به سمت یکدیگر روی یک دیوار نصب می کند .

 

اما در این صورت باید نوع دوربین حتما از نوع صنعتی موتور دار باشد تا ناظر در صورت امکان بتواند با کنترل از راه دور آن را حرکت دهد و محدوده بیشتری را نظارت کند . حتی ممکن است نیاز به زوم با کیفیت باشد که دوربین های صنعتی به دلیل داشتن لنز های بزرگ و عمق دار این امکان را به ما میدهند . نکته دیگری که به جز جهت و جای دوربین روی نقشه باید مشخص شود ، اتصالات کابل ها می باشد و همچنین جای دستگاه مرکزی و مسیر حرکت کابل ها .

تمامی اینها میتواند به صورت دستی روی کاغذ نقشه مجتمع یا واحد کشیده شود و یا از نقشه واحد عکسبرداری شده و در نرم افزار های مخصوص نقشه کشی انجام گردد . برنامه های بسیاری هستند که این وظیفه را به عهده دارند . شما میتوانید به سادگی با هر کدام که ارتباط برقرار نمودید ، فعالیت خود را ادامه دهید ولی بهتر است به شخصی بسپارید که در این زمینه تجربه اجرایی فراوان دارد از تاسیسات و نوع سقف و کف ساختمان شما سر در بیاورد و دچار مشکل نشوید .

 

نرم افزار های نقشه کشی دوربین مدار بسته

  • آتوکد الکتریکال AutoCAD ELECTRICAL
  • کانسبت درو CONCEPT DRAW
  •  آی پی ویدئو سیستم دیزاین تول IP  Video  System  DesignTool
  • مایکروسافت آفیس ویزیو Microsoft Office Visio
 

هر یک از این برنامه ها برای خود دنیایی دارند و پر از امکانات خاص و عام می باشند . کار با هر یک نیاز به آموزش چند صد ساعته دارد و مهارت یافتن در هر یک سالها نیاز به تجربه کاری فعال دارد . لذا میتوانید به جای صرف وقت و انرژی خود با یک تماس تلفنی به شماره تلفن راهنمای سایت درخواست نقشه کشی دوربین مدار بسته به صورت غیرحضوری و اینترنتی داشته باشید تا در اسرع وقت برای شما انجام گیرد .

هر یک از نرم افزارهای بالا را به صورت مفصل و جداگانه در صفحات دیگر سایت توضیح داده ایم . شما میتوانید با جستجو در قسمت بالای سایت آنها را بیابید و با تمرین به یادگیری آن بپردازید . امنیت ساختمان فقط به دوربین مداربسته ختم نمی شود ، بلکه سیستم های ورود و خروج و کنترل آن از جمله گیت ورود ، سیستم اثر انگشتی یا عنبیه چشم و یا حتی کارتی برای پرسنل شما امکان نصب وجود دارد . حتی دزدگیر های پیشرفته سراسری و سایر موارد حفاظتی .

منتظر صدای گرم شما با تلفن راهنمای سایت هستیم .